dimarts, 25 de juliol de 2023

Com treballar el branding al lloguer vacacional?

Al negoci del lloguer vacacional, la notorietat i la bona reputació són claus per triomfar en un entorn tan competitiu i exigent. Estar present a moltes OTA’s i tenir uns anuncis perfectes pel que fa al seu contingut és important i clarament ajuda, però com qualsevol altre negoci, la marca o branding és un altre element que es perfila com essencial.

Moltes persones no dediquen temps a crear i cuidar la seva marca personal quan es tracta de lloguers vacacionals i, avui, volem explicar per què és important dedicar el temps necessàri a treballar una marca que estigui en consonancia amb la nostra manera de comunicar, o amb l’experiència que els nostres allotjaments volen oferir.

Per què és important tenir i treballar una marca?

Aconseguir una reputació a la zona on treballa la teva empresa, especialmente si es tracta d’un lloc amb molta competència és bàsic per tenir èxit. Treballar la marca et permet que el negoci sigui conegut pel seu nom, establir una fidelització amb els clients, destacar davant la competència, potenciar el boca a boca entre els hostes i tenir una estrategia coherent a l’hora de comunicar cap als clients o els que estàn buscan allotjament i poden ser els propers en arribar.

La marca no només és el logo, el nom o els colors de l’empresa. Tot i que treballar correctament aquests aspectes et donarà un gran avantatge inicial, has de plantejar-te diverses qüestions abans de començar a treballar:
  1. Quin tipus de clients rebo i quina és la millor manera de comunicar-se amb ells?
  2. Què fan els competidors per destacar o donar-se a conèixer? Què ofereixen?
  3. Com puc millorar l’experiència de l’hoste perquè em recordin?
  4. Quin tipus d’experiència vull oferir al meu allotjament? Què vull transmetre?

Totes aquestes preguntes són elements clau en els que fixar-se per fer créixer la marca i donar-li una personalitat al teu negoci. Tot això contribuirà a l’obtenció de bones valoracions per part de l’hoste, doncs una marca ben treballada i amb els seus objectius definits sempre és manté al record del client. No obstant, s’ha de recordar que la marca i l’experiència del client, de la que ja us hem parlat amb anterioritat, van estretament juntes. Per la qual cosa és esencial oferir facilitat a la gestió de processos, mantener una comunicación clara i fluida, cuidar la neteja de l’allotjament o oferir experiències personalitzades.

A més, has de tenir en compte que treballar en aquests aspectes no només et proporcionará notorietat entre el públic objectiu, també facilitarà la tasca a l’àmbit de la comunicació i el marketing, doncs una marca ben definida és més fácil de comunicar. El disseny de la teva página web i el seu to comunicatiu seran la base del disseny dels teus emails, les teves xarxes socials i la manera com comuniques en aquests canals. És molt possible que aquests siguin la porta d’entrada de nous clients cap a la teva marca, de manera que han d’apreciar una coherencia entre tots els canals.

Quins aspectes s’han de treballar en primer lloc?

  • Estudia el mercat al teu entorn: Has de conèixer i adaptar-te a l’entorn on operarà el teu negoci, conèixer el volum de competidors, què acostuma a buscar el turista de la teva zona, quines experiències o llocs pots ofertar als teus clients i saber si pots establir aliançes amb aquests negocis o quin tipus de perfils turístics t’agradaria allotjar.
  • Defineix el teu posicionament, la teva personalitat i el to: Segons el tipus de turistes que t’interessi més atraure, com actui la competència a la teva zona o què vols transmetre amb la teva marca. Hauràs d’establir un to comunicatiu i visual per a la teva marca, així com definir l’aspecte estètic que tindrà la teva web, comunicats, xarxes socials, materials de marketing…
  • Escull un nom, colors, logo i tipografia: Tots aquests elements són essencials i han d’estar definits abans de començar a treballar. És possible que amb el temps els adaptis, però seran la base del teu negoci i els elements que els teus clients recordaran més junt a l’experiència que els hagis oferit.

Ara que coneixes els punts bàsics per a la construcció de la marca és moment de plantejar-te quins aspectes pots reforçar al teu negoci de lloguer vacacional o bé, començar a construir la teva marca si fa poc que estàs començant al negoci del lloguer vacacional. I si necessites ajuda, recorda que recentment weglobeyou, la principal agència de marketing turístic d’Espanya, s’há unit a la familia d’Icnea per ajudar als nostres clients.


Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms