¿Com treballar en l'experiència de l'hoste?

dimarts, 9 de maig de 2023

¿Com treballar en l'experiència de l'hoste?

El sector del lloguer vacacional és cada vegada un entorn més competitiu amb una oferta que creix constantment i que, només a Espanya, suposa més del 30% dels allotjaments disponibles per a viatgers. En aquest entorn sorgeix cada vegada més la necessitat d’adaptar els processos i els serveis ofertats pels apartaments turístics per començar a guanyar fidelitat. El lloguer vacacional no competeix només amb l’oferta dels altres apartaments, ho fa també amb l’allotjament tradicional dels hotels, que habitualment poden oferir serveis i instal·lacions a disposició del client que en moltes ocasions no es troben disponibles a un apartament turístic.

És aquí on entra el concepte d’experiència de l’hoste, un element que permet ser competitius amb la resta de l’oferta i que, ben treballat, es torna indispensable per aconseguir la fidelització dels hostes y que amb el temps es converteixin en repetidors del nostre allotjament. Aquesta experiència positiva és fonamental a qualsevol activitat comercial. En el cas del lloguer vacacional, la interacció correcta i àgil amb l’hoste perquè es senti ben valorat és un element bàsic pel creixement del negoci i aconseguir les valuoses recomanacions que ens ajudin a destacar entre tota la oferta disponible.

Aposta pel check-in online

El check-in ha de ser un procés senzil i que es pugui resoldre amb el menor nombre de passes. El viatger no vol perdre temps omplint documentació a la seva arribada i estarà més disposat a reservar un allotjament que li garanteixi que podrà realitzar totes les seves gestions online abans de la seva arribada.

Des d’Icnea sabem la importància que té l’agilitat pels clients i el nostre software ofereix una completa app per a hostes a través de la qual podran realizar tots els tràmits abans d’iniciar el viatje, còmodament i sense presa. A més, a informació de reserva estarà al seu abast en tot moment, així com informació turística, normativa de l’allotjament, estat dels pagaments,etc.

Ofereix una experiència personalitzada

Conèixer als teus hostes és el primer pas cap a una experiència satisfactòria que comença abans de la seva arribada. Saber els motius de la visita, els llocs en els que està interessat o fins i tot els seus gustos pel que fa a aficions o menjar no s’ha de percebre com a intrusisme, sino com una oportunitat de personalització o millora de l’experiència. Fins i tot el tipus de persones que vindran al teu allotjament pot ajudar-te a l’hora de pensar en aquesta personalització. Es tracta d’un matrimoni amb fills petits? Una parella de persones grans? Un grup d’amics? Conèixer tots aquests detalls permet elaborar recomanacions personalitzades a l’hoste. Des d’Icnea posem a disposició a través del nostre software una eina d’Experiències per crear activitats propies o de tercers que desitgis oferir als teus clients i realitzar reserves des de la teva propia web.

Tingues cura de la neteja i manteniment de l’allotjament abans de l’arribada

Els hostes acostumen a valorar molt la neteja i el correcte funcionament del lloc on s’allotjaran i això acostuma a influir en les seves valoracions finals o recomanacions a altres clients. Per això, és essencial disposar d’un servei de neteja pels nostres allotjaments i fer revisions periòdiques després de la sortida de cada hoste i abans de l’arribada del següent per assegurar-nos que tot està funcionant correctament. Des del software d’Icnea és possible configurar diferents webapps per a usuaris externs de neteja i manteniment on es pot mantenir un control total dels calendaris de netejes diàries i gestionar una llista de tasques de manteniment amb actualitzacions sobre el seu estat.

Mantenir la comunicació amb els hostes abans, durant i després

Aconseguir que el client no es senti abandonat en cap punt de la seva reserva és essencial perquè s’endugui una bona impressió del nostre negoci i la seva valoració sigui més positiva. Abans de la seva arribada hem d’oferir totes les dades necessaries de la seva reserva, recordatoris i pagaments pendents, entre altres. Durant l’estada és important mantenir l’atenció, preguntar als hostes si han trobat tot l’equipament de l’allotjament en bones condicions i ser ràpids a l’hora d’atendre qualsevol inconvenient que pugui sorgir. A la seva sortida haurem de demanar feedback sobre la seva estada i no tenir por a demanar una valoració positiva, fins i tot podem considerar oferir descomptes per a futures estades. Totes aquestes opcions estan integrades al PMS d’Icnea amb el sistema de emails automatitzats per realitzar tota mena de campanyes de marketing, recordatoris, newsletters, descomptes i molt més.

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms