En els anteriors posts vam parlar de la importància d'oferir descomptes per atraure als clients, les diferents formes de fer-ho segons l'ocasió i el tipus de client al que ens dirigim. En el cas del nostre PMS Channel Manager tenim dues opcions destacades. Els
cupons de descompte que es tracta d'un descompte que s'obtè al introduir un codi en el moment de reserva (
clica aquí per tornar al post). I els
paquests d'oferta que són un conjunt de serveis sota un preu atractiu (
clica aquí per tornar al post).
Cada una de les opcions té vies concretes de mostrar-ho al client final que van segons el format. En el post d'avui us volem presentar una forma de difussió genèrica que no només serveix per fer-lis arribar ofertes sino qualsevol altre tipus de comunicació interessant.
Estem parlant de les circulars que és un correu que s'envia i circula per tot un grup de persones escollides conscienment amb l'objectiu que estiguin al dia d'aquesta comunicació. Normalment les circulars es fan servir per explicar novetats de manera continuada o fer comunicacions importants als clients. També té un ús comercial per fer arribar als clients promocions interessants.
En el nostre PMS tenim integrat un editor que serveix per escriure i disenyar aquesta circular. D'aquesta manera una vegada creada la plantilla ja només es tindrà que enviar als grups de clients desitjats.
Com es poden crear els grups?
A través del nostre propi CRM es poden crear grups de clients sota uns criteris i característiques en comú. D'aquesta manera al tenir els clients agrupats es poden enviar comunicacions del mateix tipus d'interès en una sola vegada.
Al crear un grup des del CRM apareixen varies categories de característiques:
Filtre per reserves
Periode
Número de nits
Persones
Canal
Motiu del viatge
Origen de la cerca
Idioma
Filtre per propietats
Països
Zones
Tipologies
Grups
Per exemple, un grup podria ser "Estades familiars platja". Aquí podriem utilitzar el filtre Persones - de 4 a 10, Motiu del viatge - familiar, Origen de la cerca - Tots. I en el filtre de propietats, si aquestes es troben en varies zones de València, utiltzariem per exemple Zones - Tamarit, Altea i Penyíscola, i a Tipologia - casa rural i apartaments múltiples.
A mida que anem completant aquesta informació anem donant forma al tipus de grup fent que tots els emails de clients que cumpleixin amb aquestes característiques formin part d'aquest grup.
Com hem dit, les circulars poden ser merament informatives per explicar novetats de l'allotjament, etc i també poden ser per comunicar tot tipus de promocions. Quan es tracti d'un cupço de descompte es pot posar ben gran i atractiu juntament amb les condicions de reserva d'aquest cupó. Quan es tracti d'un pack d'oferta, a la circular es pot explicar de què es tracta cada pack d'oferta. Ambes tipologies como a circular destinades al grup adequat poden arribar a tenir una gran resposta.
En conclusió, el CRM preten ser una eina de gran suport per poder difondre circulars informatives o comercials de manera massiva, i amb les diferents opcions que existeixen per determinar grups de clients es poden arribar a moltes persones d'una manera més personalitzada.