Com treure el màxim profit als cupons de descompte?

dimarts, 30 de novembre de 2021

Com treure el màxim profit als cupons de descompte?

Oferir descomptes als clients és una de les maneres més populars per atraure'ls i aconseguir una venda, en el cas del lloguer vacacional, una reserva.

Els clients tenen la sensació de rebre un regal i aquest regal implica un guany pel gestor de propietats o propietari. Però aquest win-win és recomenable dossificar-lo, no només perquè oferir sempre descomptes en les estades suposa una reducció dels ingressos totals sino també perquè el client s'acostumarà a veure que sempre hi ha descomptes i no aprofitarà les oportunitats. De manera que el descompte deixarà de tenir l'efecte d'atracció.

Hi ha moltes formes d'oferir descomptes però és molt interessant escollir-la segons el grup al que va dirigit i l'ocasió o objectiu. És a dir, si pretenem que sigui una promoció general per atraure nous clients s'haurà de posar a la web i comunicar massivament per varis medis. Però si volem que vagi enfocat a un público més reduït o inclus que sigui molt personalitzada per només uns clients haurem de canviar la forma d'oferir-ho.

En aquest post ens centrarem en les situacions que inviten a enviar descomptes de forma més personalitzada o concreta, i nosaltres creiem que els cupons de descompte s'adapten molt bé a aquest tipus de situacions.

Què són els cupons de descompte?

Els cupons de descompte són una manera d'oferir un descompte en el preu via un codi que els clients tenen que introduïr al moment de finalitzar la compra online.

En la imatge següent mostrem l'eina de cupons de descompte del nostre PMS-Channel Manager. Via aquesta eina podem crear el codi del cupo i configurar tant l'import de descompte com el número de vegades que pot ser utilitzat. També podem configurar en quines dates deu tenir lloc l'estada i en quines dates es pot utilitzar per reservar. I a més de decidir si voleu que sigui un cupó aplicable per dies entre setmana o fins de setmana, es pot escollir si el descompte es farà a partir del total de l'estada o de les nits de la reserva.


En aquest exemple, el cupó PRIMAVERA pot estar pensat per enviar a clients subscrits a la newsletter de l'allotjament o a clients repetidors. Un dels objectius seria animar-vos perquè vinguin a la primavrea, que sol ser una època menys demanada que l'estiu.

Un altre exemple de cupó podria ser BENVINGUDAPISCINA per un allotjament que ha tingut la piscina tancada per obres o perquè no la tenia abans. Enviant aquest cupó a clients repetidors o a un grup de clients amb unes característiques en comú que els pugui interessar la piscina, estarem donant-lis l'exclusivitat d'estrenar la piscina a l'allotjament com un petit descompte.

Sigui com sigui, l'ideal és que s'envii a un grup de clients determinat i a partir d'aquí veure el seu efecte d'atracció.


Quines altres situacions s'adapten a l'enviament de cupons de descompte?

La varietat de situacions en les que un cupo es pot enviar és casi infinita. Però aquí us donem algunes idees.

Una pot ser utilitzar-lo en ocasions especials, per exemple, festius o ponts per allargar les nits de l'estada. Si allarguem l'estada de varies reserves en uns dies concrets al final serà una suma considerable, encara que aquestes reserves hagin tingut un petit descompte.

Una altra opció és fer-ho en temporades de baixa ocupació per intentar augmentar les reserves en èpoques no tan sol·licitades ja que les temporades altes sempre solen ser garantia de reserves constants. D'aquesta manera si s'espera rebre un 30% de l'ocupació en una època i amb un descompte aconseguim la mitja d'ocupació a un 40% s'haurà guanyat respecte la previsió original.

I una altra opció molt més subjectiva és segons la personalitat de l'hotel o allotjament és enviar promocions a clients repetidors o a possibles clients interessats en dates determinades. Per exemple, un client que sabem que sempre va a X esdeveniment que es celebra cada any, li podem oferir amb temps un descompte si reserva en aquestes dates. D'aquesta manera no només incentivem la seva fidelitat sino que també aconseguim una nova reserva.

Molt aviat us explicarem com gestionar els paquets d'oferta, una altra manera d'oferir descomptes i atraure a l'audiència.


Vols més informació?

Registra't per una prova gratuïta de 30 dies i comença a explorar el poder del PMS d'Icnea.

Demana una demo
demo icnea pms