L’inici de l’estiu marca un moment clau per a la indústria del lloguer vacacional amb l’arribada del període que coneixem com a temporada alta a moltes regions d’alt interès turístic. En aquesta època de l’any a la qual es maximitzen els ingressos i es rep una major quantitat de reserves és necessari saber com gestionar el negoci i actuar de manera estratègica per aprofitar el seu impacte de manera positiva.
En aquest article del nostre blog t’oferim consells per ajustar la teva estratègia de reserves i anuncis de manera que siguin més atractius pels potencials clients i aconsegueixis maximitzar l’ocupació. Gestionar de manera estratègica i posar-se al lloc de l’hoste que reservarà l’allotjament és clau per cridar la seva atenció i oferir un servei d’allotjament competitiu.
1. Ajustar el contingut dels anuncis a la temporada estival
Encara que els teus anuncis tinguin unes bones descripcions, siguin detallats i complets és necessari fixar-se en si aquests estan correctament adaptats per destacar allò que els turistes busquen a la teva zona durant la temporada alta. Per exemple, pot ser interessant destacar quines activitats d’oci o esportives són les més populars a la zona durant l’època estival, esdeveniments locals que se celebren a prop de la nostra ubicació o destacar els equipaments de la propietat que guanyen major importància a la temporada estival com barbacoes, espais a l’aire lliure, etc. Molts turistes que busquen un allotjament en aquesta temporada valoren positivament tenir l’oportunitat de gaudir d’activitats a l’aire lliure dins del mateix allotjament. És molt recomanable aprofitar esdeveniments i celebracions locals com a reclam per incrementar les reserves. L’estiu acostuma a ser una època de celebració de festes populars, festivals o jornades gastronòmiques que atrauen visitants que volen gaudir de la cultura i les celebracions locals. Aquests esdeveniments són una oportunitat excel·lent que incrementa la demanda als allotjaments vacacionals i, per això, és important destacar-ho als anuncis.
2. Aplica tarifes de temporada i utilitza preus dinàmics
Per atraure viatgers al teu allotjament vacacional és necessari tenir en compte una estratègia de preus competitius acord amb la teva regió i establir les tarifes de manera adequada a la zona i la temporada. Les tarifes per a la temporada alta han de ser diferents a les que s’apliquen durant la resta de l’any i tenir en compte possibles esdeveniments o activitats d’oci per proposar uns preus corresponents amb la demanda i assegurar-te de no perdre ingressos. A més, les ofertes per a reserves d’última hora poden ser una bona opció per omplir les disponibilitats derivades de cancel·lacions i aconseguir mantenir el nivell d’ocupació de manera òptima.
Per ajudar a la gestió de les tarifes i els preus és recomanable utilitzar les eines de Dynamic Pricing, les quals calcularan el preu més adequat per a cada data de manera automàtica en base a la informació de mercat de la teva zona. Aquestes solucions t’alliberen de la necessitat de mantenir l’atenció constant a les fluctuacions de la demanda, una tasca altament complicada tenint en compte la complexitat i les constants variacions del mercat actual. A Icnea disposem de diferents eines integrades com
Beyond Pricing,
Turbosuite i
PriceLabs per ajudar-te a la gestió dels preus dinàmics del teu negoci.
3. Ajusta la durada mínima de l’estada
Amb l’arribada de la temporada alta és essencial optimitzar la taxa d’ocupació mitjançant una política de preus adequada, però també ajustant la durada mínima de l’estada als moments de major ocupació. Si el negoci ja té una política d’estada mínima establerta és convenient mantenir-la i no tractar d’obligar els potencials clients a augmentar la seva estada per a la temporada alta. Si l’índex d’ocupació actuals per a la temporada compleixen els objectius del negoci és recomanable no modificar l’estada mínima. No obstant, per a les reserves d’última hora és possible valorar una durada d’estada menor per acompanyar a les ofertes destinades a aquest tipus d’hostes i flexibilitzar encara més l’oferta, la qual cosa ajudarà a completar l’ocupació en aquests casos.
4. Gestiona correctament les cancel·lacions
Trobar un equilibri a la política de cancel·lacions és un altre punt clau per maximitzar les reserves en temporada alta. Aplicar una política de cancel·lacions molt estricta pot allunyar els viatgers de reservar al teu allotjament, en canvi, una política més flexible permet rebre reserves més fàcilment, però a la vegada és més fàcil que els clients cancel·lin deixant espais buits a l’ocupació.
Cadascun dels principals canals de venda com Booking.com, Airbnb o Vrbo tenen les seves pròpies polítiques de cancel·lació flexibles, per això, és recomanable estudiar-les per valorar la millor opció pels teus anuncis i aplicar la que sigui més convenient. Sempre tenint en compte que els turistes estaran més disposats a escollir una reserva amb major flexibilitat per a la cancel·lació. Si també ofereixes reserves directament a través de la web hauràs d’aplicar tu mateix les polítiques de cancel·lació. A més, és important analitzar les cancel·lacions rebudes i identificar el canal d’on procedeixin per poder aplicar correccions segons les dades disponibles.