dimarts, 19 de desembre de 2023

Primers passos a Booking.com: prepara el teu allotjament per a les primeres reserves

Acabes de començar a Booking.com i no saps com destacar?

Des d’Icnea sabem que l’arribada a una nova plataforma pot ser un procés complicat. Com començo a rebre reserves una vegada he llistat els meus allotjaments? Tenen els meus anuncis les característiques desitjades per destacar entre els meus competidors? Aquestes i moltes més poden ser algunes de les preguntes que et sorgeixin després del teu aterratge a Booking.com.

És per això que volem dedicar aquest post del blog d’Icnea per ajudar-te amb la teva arribada a la plataforma i que els teus anuncis estiguin preparats per a triomfar.

Prepara la pàgina del teu allotjament

Treballar correctament la pàgina del teu allotjament és el primer pas per començar a rebre reserves a la plataforma. Per això, t’oferim una sèrie de pràctiques recomanades directament per Booking.com per millorar la teva pàgina després d’haver-la creat. Tingues en compte que és aconsellable seguir actualitzant la pàgina de manera periòdica després de la primera configuració. Depenent de les tendències de mercat o els canvis a la teva oferta t’asseguraràs de mostrar sempre el que el teu allotjament realment ofereix.
  • Afegeix com a mínim 5 fotos que representin fidelment l’espai: sempre és recomanable mostrar com a mínim 5 fotos de l’allotjament, posant especial atenció a les habitacions, lavabo i cuina. Les dades mostren que els allotjaments amb 5 o més fotos reben un 29% més de reserves respecte als anuncis amb menys imatges.
  • Explica per què el teu allotjament és únic: explicar i descriure amb precisió les característiques de l’allotjament és essencial perquè els potencials clients es fixin en la teva oferta. En aquest punt hauràs de detallar totes les instal·lacions i equipaments de l’immoble perquè les persones que utilitzin filtres a les seves cerques trobin el teu allotjament. Si en el teu anunci falta destacar alguna característica de l’espai, no apareixeràs quan els clients la seleccionin als filtres de cerca. No menys important és destacar les principals atraccions o llocs d’interès propers i les opcions de transport per desplaçar-se al destí.
  • Millora la teva puntuació a Booking.com: la pàgina del teu allotjament serà puntuada del 0 al 100 depenent de quan completa es trobi. Per veure la puntuació i aprendre a millorar-la, fes clic a l’enllaç que es mostra a la pestanya “Establecimiento” a la teva Extranet.
  • Apunta’t als pagaments mitjançant Booking.com: una eina que s’encarrega de facilitar tots els pagaments de clients per tu i et permet oferir múltiples opcions de pagament de confiança conegudes per clients d’arreu del món. Les persones que reserven a Booking.com venen de països molt diferents, per això és bona idea acceptar tots els sistemes de pagament amb els quals estan familiaritzats.

Escull i configura les teves tarifes

Quan els clients busquen un allotjament a Booking.com prefereixen aquells que ofereixen flexibilitat i un preu atractiu. Tenint això en compte, és necessari que valoris els plans de tarifes per escollir el que et sigui més convenient pels teu objectius i clients. No obstant, les dades de la plataforma mostren que el 75% dels allotjaments amb condicions de cancel·lació flexibles tenen major possibilitat de rebre reserves en comparació amb els que les tenen més estrictes. Recorda, Booking.com ofereix els següents tipus de tarifes:
  • Tarifa flexible o amb cancel·lació gratis: els tipus de tarifa més populars. Amb aquest pla de tarifes es pot cancel·lar la reserva de manera gratuïta fins 5 dies abans del check-in. Els clients acostumen a estar disposats a pagar una mica més per disposar de flexibilitat davant de possibles canvis de plans, però això pot suposar més cancel·lacions per a l’amfitrió.
  • Tarifa no reemborsable: pensada per assegurar més reserves i garantir els ingressos. Qui esculli aquest pla de tarifes no pot cancel·lar gratuïtament, la qual cosa suposa un compromís amb la seva reserva a canvi d’un preu una mica més baix. Acostumen a preferir-les persones que es fixen amb el preu i garanteix a l’hoste més reserves, però a menor preu.

Combinar un pla de tarifes flexibles amb tarifes no reemborsables pot ajudar-te a augmentar les reserves i adaptar-te a les necessitats i situacions de cada client.

Aprofita les ofertes de Booking.com en els teus primers passos

Booking.com ofereix ofertes i descomptes que t’ajudaran a atraure nous clients. En el cas dels nous allotjaments és recomanable utilitzar l’Oferta de Nou Allotjament que ofereix als clients un 20% de descompte a la seva reserva durant els primers 90 dies d’activitat o fins aconseguir tres reserves. A continuació, et presentem alguns exemples d’ofertes populars a Booking.com i, si necessites ajuda per configurar-les al teu allotjament, pots consultar aquest enllaç.
  • Oferta de reserva anticipada: t’ajuda a atraure clients que reserven amb antelació.
  • Oferta d’última hora: per a clients que busquen un allotjament amb urgència o degut a una necessitat d’última hora.
  • Oferta secreta: disponible només per a persones que tenen un compte actiu a Booking.com o estan subscrites a la newsletter de la plataforma.
  • Oferta limitada: permet oferir un descompte considerable durant un període de temps reduït.
  • Oferta estàndard: oferta flexible que pot adaptar-se fàcilment a la teva estratègia de preus i a les teves necessitats comercials. Quan la configuris hauràs d’escollir el percentatge de descompte, les dates d’estada per a les quals estarà disponible i la durada mínima d’aquesta.

Treu profit de les dades i la informació de la teva zona

Booking.com et dona accés a informació i dades sobre la teva zona que t’ajudaran a començar. Per trobar-los hauràs de revisar la secció de “Datos” a la pestanya Inici del teu compte i també la secció “Demanda” de l’apartat Analytics. Aquesta informació t’ajudarà a crear una estratègia de tarifes pel teu allotjament.

  • Antelació a la reserva: les dades sobre l’anticipació a la teva zona et poden ajudar a plantejar un pla de reserves anticipades o d’última hora.
  • Durada de l’estada: la durada pot ajudar-te en la decisió d’establir les teves tarifes. Unes tarifes setmanals o mensuals poden ser beneficioses si les estades són més llargues.
  • Tipus de viatger: has de conèixer les dades sobre el tipus de grups que visiten la teva ciutat. Són grups d’amics, parelles, famílies amb fills? Tenir-ho en compte pot ajudar-te, per exemple, a crear tarifes especials per a nens i atraure famílies amb fills.
  • Procedència dels viatgers: depenent dels principals països de procedència dels clients, pots considerar aplicar un pla de tarifes per país.

Ara que ja coneixes els punts bàsics per aconseguir que els teus anuncis comencin a destacar a Booking.com, et recomanem dedicar un temps a revisar les teves propietats, tarifes i disponibilitats per assegurar-te que tot està llest per començar a rebre reserves. És important que revisis periòdicament els teus anuncis per comprovar que tot està actualitzat i els teus allotjaments mostren disponibilitat a llarg termini per captar noves reserves de clients que planifiquen amb antelació.




Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms