La qualitat és un paràmetre essencial que serveix als clients per valorar el teu allotjament i influeix directament en la teva activitat i ingressos. Com amfitrió, és important treballar per aconseguir bones avaluacions que ajudaran a perfeccionar els anuncis, aconseguir un millor posicionament a les cerques i, fins i tot, convertir-te en Superanfitrió de la plataforma.
Algunes dades destacades sobre la importància de les avaluacions:
- Els anuncis d’Airbnb amb una valoració de 4,75 estrelles o més tenen un índex de conversió a reserves entre un 10% i un 15% superior als anuncis que superen els 4 punts, però no arriben a aquesta valoració.
- La mitja de les valoracions a Airbnb es troba a les 4,7 estrelles, mentre que el 60% arriba a superar les 4,8. Això demostra la importància de treballar la qualitat en un entorn altament competitiu.
- Les dades de la plataforma mostren que els anuncis amb una mitja de 80% en avaluacions de 5 estrelles van aconseguir el 65% de les reserves totals d’Airbnb en el darrer any.
Coneixent aquestes dades potser et preguntaràs com pots millorar les teves avaluacions per aconseguir estar entre els anuncis més destacats. En aquest article del nostre blog, et mostrem els millors consells per aconseguir-ho basant-nos en els indicadors que un hoste pot avaluar a Airbnb: arribada, veracitat, neteja, comunicació, ubicació i qualitat.
Ajuda a fer una idea de com és una estada al teu allotjament
Per a un hoste és important saber tots els detalls del lloc on s’allotjarà. Això comença abans de qualsevol comunicació amb ells, a la pàgina de l’anunci. Aquest ha de descriure amb precisió les característiques de l’allotjament, els serveis inclosos, la ubicació precisa amb mapa, normes i restriccions. Un dels punts més rellevants és la descripció de les característiques de l’espai. L’hoste ha de trobar just el que va veure a l’anunci i, per això, és essencial descriure el tipus d’allotjament, la configuració de l’espai i la privacitat. Aquí entra en joc la importància de les imatges, ja que són el millor reflex de la vivenda que s’ofereix i com més n’hi hagi, major és la probabilitat d’obtenir reserves.
La bona comunicació és la clau
Com amfitrió has d’estar disponible per respondre a les consultes o assistir als hostes amb possible incidència abans o durant l’estada. Abans de la seva arribada els clients acostumen a contactar per demanar més informació sobre el destí mentre acaben de planificar el seu viatge. Quan falta poc per a la seva arribada o durant l’estada és necessari prestar molta atenció a les seves comunicacions per atendre els hostes amb qualsevol contratemps que els hagi pogut sorgir. En aquests moments l’hoste busca immediatesa i tenir qualsevol incidència resolta amb rapidesa per poder seguir gaudint de la seva visita.
Neteja i manteniment
Per aconseguir que la primera impressió dels hostes a la seva arribada a l’allotjament sigui excel·lent has d’assegurar-te que tot està en perfectes condicions. La neteja i el manteniment són dos elements essencials per obtenir una millor puntuació amb les avaluacions. Per això, assegura’t de disposar d’un
equip de neteja per al teu allotjament que dugui a terme les tasques entre cada reserva i s’encarregui de reposar els elements com tovalloles o llençols. No menys important és comptar amb
professionals de manteniment que es puguin ocupar de qualsevol element que suposi un risc per a l’hoste com humitats, aparells espatllats o elements estructurals en mal estat com portes o finestres. Recorda que a Icnea, els usuaris de neteja i manteniment disposen de
webapps per al control i la realització d’aquestes tasques.
Contribueix a millorar l’estada dels teus hostes
A més de ser capaç d’aconseguir que un hoste se senti com a casa a l’allotjament, un bon amfitrió destaca per aportar els seus coneixements i recomanacions del lloc per millorar la visita dels seus clients. Sorprendre’ls amb una recomanació inesperada o una activitat que no coneixien influeix molt positivament a les avaluacions. Aprofita el teu coneixement de la ciutat i la cultura local per recomanar restaurants, llocs d’oci i d’interès cultural. Una altra bona opció és rebre als hostes amb algun producte típic local que serveixi de benvinguda, ja que els hostes sempre agraeixen una recepció en persona a la seva arribada.
Com has pogut comprovar, la qualitat és un concepte essencial pel desenvolupament del negoci. Les avaluacions amaguen molt més que una simple opinió i tenen molta influència a la presa de decisions de futurs clients i al teu posicionament a Airbnb. T’animem a revisar els teus procediments a la recerca d’aspectes millorables per aconseguir que els teus anuncis destaquin a la plataforma. I recorda, pots consultar el teu índex de qualitat a Airbnb utilitzant aquest enllaç.