divendres, 29 de setembre de 2023

Booking.com Sustainable Travel Report

Booking.com ha publicat el seu Sustainable Travel Report, un informe anual basat en entrevistes a viatgers de 35 països per conèixer els seus hàbits i iniciatives sostenibles a l’hora de viatjar. El nostre partner EnviroRental, ens ofereix les dades més significatives d’aquest valuós informe perquè empreses del sector i property managers estiguin atents a les tendències i prioritats dels viatgers en matèria de sostenibilitat.

La sostenibilitat com a tendència dominant

L’informe mostra que fins a un 80% dels viatgers entrevistats es preocupen per viatjar de manera sostenible, sent els països on més s’imposa aquesta tendència la Índia, Filipines, Kenia i Vietnam. Aquest impacte de les tendències sostenibles a l’hora de viatjar no és sorprenent si es té en compte que el 53% dels enquestats aquest 2023 afirmen haver canviat la seva manera de viatjar en conseqüència de les darreres informacions sobre el canvi climàtic.

Aquestes dades ens mostren que pels property managers és un avantatge incloure accions sostenibles als seus allotjaments, doncs cada vegada més, un allotjament sostenible es converteix en un plus a l’hora d’escollir entre diferents opcions. Des d’Icnea ja us hem comentat anteriorment diferents consells sobre com fer els vostres allotjaments més sostenibles.

L’equilibri entre consciencia sostenible i la despesa del viatger

Tot i existir una preferència per les opcions sostenibles, entre els viatgers existeix la preocupació sobre el cost del viatge sostenible. Com mostra l’informe de Booking.com, existeix una fricció entre el desig de viatjar de manera responsable cap al planeta i el cost de les opcions. Un 74% dels entrevistats creuen que els viatgers han de prendre la iniciativa amb opcions de viatge més sostenibles, però a la vegada, el 49% respon que en la seva opinió són massa cares i acostumen a implicar un creixement del seu pressupost pel viatge.

Tenint en compte aquesta barrera, és essencial que els gestors i propietaris sàpiguen comunicar als seus hostes quines accions i mesures prenen perquè els seus allotjaments siguin sostenibles i explicar per què el seu allotjament té un cost una mica més elevat. Les dades de l’informe també mostren que un 43% dels viatgers estarien disposats a pagar una mica més pel seu allotjament si tenen la garantia de que aquesta és una opció més sostenible que altres.

La importància de la sostenibilitat per guanyar la confiança del viatger

Entre els viatgers entrevistats és notable una preocupació sobre la dificultat a l’hora de trobar opcions de viatge sostenibles i, a la vegada, expressen problemes per verificar que aquestes opcions siguin realment verdes com es publiciten.

Sobre aquesta qüestió, l’informe indica que el 74% dels viatgers desitgen que les empreses de viatges ofereixin més opcions sostenibles. Davant d’aquesta dificultat per trobar-les, el 65% afirma que se sent més còmode allotjant-se en un lloguer vacacional amb certificat de sostenibilitat. Pel contrari, el 39% desconfia sobre si aquestes vivendes publicitades com a sostenibles ho són realment.

La transparència cap al viatger i la seva confiança són dos factors clau a tenir en compte per atraure clients a un allotjament sostenible. És necessari que el viatger tingui accés a informació confiable i contrastada en un exercici de correcta comunicació per part del propietari o gestor. Per ajudar en aquesta matèria, Booking.com ja ofereix distintius pels allotjaments que s’esforcen a ser més sostenibles, i organitzacions com Sustonica i Travalyst ofereixen informes sobre sostenibilitat per allotjaments i viatgers.

El viatger entra en acció

Tot i trobar-se amb dificultats a l’hora de viatjar de manera sostenible, les dades de l’informe mostren que els viatgers cada vegada més estan ajustant els seus hàbits per viatjar de manera més responsable. Un 67% afirma que es preocupa per apagar les llums, aire condicionat o calefacció quan surten de l’allotjament, un 43% indica que escullen opcions de transport sostenible com desplaçar-se caminant, en bicicleta o transport públic. A més, un 69% considera important que part dels diners invertits al viatge es destini a negocis locals.

Una dada destacable que ofereix l’informe és que el 47% dels entrevistats desitjarien tenir informació sobre com viatjar de manera més sostenible. Això implica als propietaris i gestors de lloguer vacacional a la missió de comunicar i oferir als hostes alternatives sostenibles, ja sigui a l’allotjament, o bé a la ciutat de destí.

L’informe de Booking.com ens mostra com les diferents barreres de cost, comunicació o coneixement dificulten les opcions sostenibles pels viatgers. No obstant, també ens mostra que prestant atenció a aquestes barreres i cercant la manera de reduir el seu impacte, és possible posar en valor tots els avantatges del turisme sostenible per a viatgers i propietaris.

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms