Vendre experiències més enllà de l'estada

dimarts, 8 de juny de 2021

Vendre experiències més enllà de l'estada

En el PMS d'Icnea hem afegit un nou mòdul sobre experiències. En aquest es poden registrar tot tipus d'activitats i serveis. El principal objectiu és donar possibilitat al gestor de propietats de diversificar més la oferta als clients, i vendre més enllà d'una simple estada en un allotjament. Amb les experiències es poden oferir als clients activitats durant l'estada que complementin la seva reserva, ja sigui des d'una excursió a una entrada per un espectacle.

A la fitxa de cada activitat es pot introduïr la informació referent a les característiques i funcionament, condicions d'ús, sessions disponibles, extres opcionals que la complementin i també afegir fotos.

 
La gestió del calendari d'una activitat és senzilla i es basa en tarifes, suplements, sessions i capacitat per sessió. Per exemple, en la imatge següent apareix el calendari d'un restaurant.

Les dates marcades en gris són aquelles que tenen preus i per tant, disponibilitat per la venta. Les dates en blanc són aquelles que no tenen preus perquè el restaurant tanca i no estarà disponible.

Per una part, només hi ha una tarifa que és la estàndar (pel que adults i nens pagarien el mateix). També hi ha el suplement de trona a escollir per aquells grups que ho necessitin. Per altra part, s'ofereixen sessions (matí i tarda amb els seus respectius horaris) i en cada una d'elles es mostra quantes persones poden reservar.

Hi ha la possibilitat de crear grups d'activitats, cosa que permet organitzar-les per diferents categories. Alguns exemples de grups serien: Gastronomia (on podrien anar totes aquelles activitats relacionades amb cates o restaurants), Familia (activitats que siguin per nens de diferents edats i de manera grupal per disfrutar tota la familia), Cultura (com visites a museus, exposicions o rutes històriques) entre moltes altres tipologies.

Pot ser que algunes activitats les pugui proveeïr el mateix allotjament. En aquest cas és un servei intern i directe entre client-allotjament. Si hi ha alguna activitat externa que no la ofereixi l'allotjament directament sino que és d'un proveeïdor, l'allotjament fa d'intermediari i pot obtenir una comissió.

Aquesta comissió s'ha d'afegir a la fitxa del proveeïdor, en cada un dels serveis acordats amb ell. A la imatge es mostra un proveeïdor amb el que pactem que podem oferir tres activitats: flyboard, globus i rafting. Cada una té una comissió, de manera que per cada venta obtindrem aquesta comissió i el proveeïdor la part restant.

Per últim, i no menys important, totes aquestes activitats i serveis es podrien reservar desde la web. Això seria possible mitjançant un motor de reserves que s'instala en la mateixa web dels vostres allotjaments. D'aquesta manera el client potencial que vulgui reservar algun dels allotjaments o cases disponibles veurà que pot complementar el seu viatge amb algunes acitvitats i les podrà reserva en aquest mateix moment.

En conclussió, podem dir que el mòdul d'experiències és una potent eina per captar major atenció del client i més possibilitat de realitzar una venta. Que el propi allotjament proporcioni activitats complementaries enriqueix el servei del allotjament i sobretot, l'experiència del client. Això pot tenir repercussions molt positives ja que al augmentar la qualitat dels serveis oferits la satisfacció del client és molt major i la imatge de l'empresa més notable. Però no només és una millora a nivell de qualitat sino també de quantitat. Diversificar la nostra oferta de serveis pot ajudar a aconseguir reserves més completes, i per tant, multiplicar els ingressos.
 

Vols més informació?

Registra't per una prova gratuïta de 30 dies i comença a explorar el poder del PMS d'Icnea.

Demana una demo
demo icnea pms