dijous, 6 de maig de 2021

Fonts alternatives de reserves en el lloguer de curta estada. Part I.

Sovint els gestors de propietats reben reserves principalment de dues fonts: els canals de venta online com Airbnb, Booking.com, VRBO, TripAdvisor, o de la pròpia web.

Com sabem, els canals de venta multipliquen les reserves però obtenen una comissió a canvi, mentres les reserves directes estàn exemptes de comissions però triguen un temps en entrar amb certa regularitat. Així que una vegada s’ha completat la primera fase de preparació, organització i el catàleg de propietats està llest per ser llençat al mercat, els gestors de propietats comencen a focalitzar l’atenció a les vendes. Primer de tot es connecten a tots els canals online possibles per buscar obtenir un fluxe de reserves suficient que mantingui a l’empresa. Després es crea una web propia. Naturalment la pàgina web requereix una atenció constant per créixer en termes de visites i visibilitat per així generar un fluxe de reserves òptim.

 
Una vegada sistematitzats aquests dos aspectes (connexions i pàgina web), el gestor de propietats tendeix a moure’s cap a totes les estratègies de vendes possibles per maximitzar les ganàncies. A aquest punt, reduir l’impacte econòmic de les comissions dels canals i atraure a més visitants per augmentar les reserves als gestors de propietats comencen a entrar sempre més en el detall de les seves pròpies estratègies per aconseguir el màxim potencial. El número d’opcions va en funció de com sigui el PMS Channel Manager que utilitzen.

Però, les OTA i la pàgina web són les úniques fonts de reserves? És possible que no hi hagi altres maneres per rebre reserves? Sorprenentment, la resposta és que no.Molts turistes prefereixen reservar les seves pròpies vacances pel seu compte però hi ha tants altres viatgers que reserven a través de l’agència de viatges, juntament amb associacions o bé, confien en la seva propia empresa si el viatge és amb fins laborals. Les reserves poden arribar de diverses fonts que no han de necessariament contemplar integracions tecnològiques. Pensem en una agència de viatges tradicional, una agència inmobiliaria que per diferenciar-se inicia propostes d’estades mitges, o potser una empresa farmacèutica la qual té dependents que viatgen tot l’any per tot el món.

Analitzarem a fons aquestes oportunitats en el pròxim post. Però abans …


Com podem explotar tot això a Icnea?

El nostre PMS Channel Manager té una secció especifica pensada per aquest tipus d’oportunitats. En aquesta eina d’agències offline s’hi pot posar l’informació general de l’empresa amb la qual hi ha col·laboració i cada perfil d’empresa pot estar configurat establint la comissió acordada. També si aquesta comissió ha de sumar-se al total de l’estada o no com sol passar amb les OTA, si la neteja ha de ser inclosa al preu, qui cobra les quantitats i emet la factura i, per últim, quines són les propietats que es volen posar a disposició d’aquest soci. 




Una vegada els perfils estan llests i els acords estipulats, cada partner tindrà accés al portal online que Icnea ha preparat pel channel manager. Una vegada efectuat el login, cada un d’ells podrà accedir, consultar la disponibilitat i reservar.




En conclusió, el sistema de gestió dels canals offline és bastant simple, innovador i extremadament potent perquè permet al gestor de propietats crear i gestionar nous canals de qualsevol empresa. A més, a part de generar una font alternativa de reserves el sistema ajuda a diferenciar el perfil de client i potser anar més enllà del turisme d’oci.Per últim, i no menys important, el sistema sencer permet als gestors de propietats de lloguer de curta estada ser menys dependents de les OTA i de les seves comissions. En el pròxim post analitzarem algunes oportunitats per veure com podem mirar de treure el màxim profit d’aquesta funció.

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms