dimecres, 21 d’abril de 2021

Com gestionar cancel·lacions de reserves?

Com a gestor de propietats és important mirar sempre per l’ocupació i l’augment de reserves, però s’haurà de comptar amb possibles cancel·lacions.

Si pateixes moltes cancel·lacions serà clau entendre el motiu que mou als hostes a cancel·lar. Per analitzar-ho podem mirar si ha estat per motius aliens al client (cancel·lació del vol, accident o malaltia de l’hoste, tancament de fronteres, etc.) o bé, per decisió del client (canvi de plans, allotjar-se en un altre establiment, etc.). D’aquesta manera podem tenir una idea més clara del percentatge de cancel·lacions que haguéssim pogut evitar.

 
Poden haver varis motius de cancel·lacions com:
  • l’hoste decideix allotjar-se a un altre allotjament
  • motius personals com canvi de plans de viatge o per malaltia
  • casos de força major

Per minimitzar l’impacte de les cancel·lacions i recuperar algunes reserves es poden oferir varies solucions o alternatives als hostes. És important ser flexible però a la vegada respectar les polítiques de cancel·lació definides. Doncs aquestes es van definir perquè es va considerar que mantenien un equilibri suficient per donar l’oportunitat de rebre a altres hostes sense tenir pèrdues.

És per això que quan el client cancel·la respectant la política de cancel·lació, a part del reembolsament respectiu, se li pot oferir:

  • Cupó de descompte de l’import de la reserva amb o sense data de caducitat perquè l’hoste vingui en un altre moment

  • Oferir directament un canvi de dates gratuït

  • Oferir un upgrade sense cost extra 


Com fer tot això desde Icnea?

Per una part, amb l’eina de ‘Cupó de descompte’ del PMS es poden configurar cupons personalitzats per cada client o cupons grupals. El cupó és en forma de descompte i restarà el percentatge del total de la nova reserva ja sigui només una part o la totalitat. Així doncs serà necessari facilitar el codi del cupó perquè d’alguna manera obliga al client a que torni a reservar ja que sap que té un cupó amb diners de la seva anterior reserva.

Per una altra part, desde la nostra eina de ‘Newsletters’ es pot crear un grup dels clients que van cancel·lar reserves. D’aquesta manera es pot enviar a tots un correu amb informació sobre la cancel·lació i recordant les diferents opcions i ofertes per tornar a reservar amb vosaltres. 

 

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms