dijous, 17 de desembre de 2020

Cap d’any: repte final del 2020 pel lloguer vacacional

Aquest cap d’any serà clarament diferent a tots els caps d’anys que hem viscut. La diferència principal seran les restriccions de mobilitat que hi ha a cada pais, que limiten bastant la possibilitat de celebrar aquest dia en altres ciutats o països. Una altra diferència important serà que no hi haurà esdeveniments públics o festes a les que asistir. De manera que, en definitiva, la nit bona d’aquest any serà forçosament casolana i amb el nucli d’amics o familiars més proper. 

Com sempre, els lloguers vacacionals tenen la possibilitat d’aprendre d’aquesta situació i evolucionar veient les oportunitats que ofereix per posar fil a l’agulla. Al tractar-se d’una situació molt marcada pels límits imposats, els lloguers vacacionals han de focalitzar el seu treball dins d’aquest marc i explorar tot el que es pot fer en aquest.


Per una part, segons la normativa de cada lloc, dins del mateix pais o regió serà possible que els viatgers aprofitin l'ocasió i les ganes de sortir per llogar un apartament o casa rural i celebrar aquest dia en un ambient diferent. Això significa que els clients potencials seran els nacionals i arribaran per via terrestre.


Per altra part, depenent de la localització, és molt possible que vulguin allargar l’estada per fer uns dies de vacances i fer turisme per la zona.


Per tant, serà de gran ajuda per l’hoste facilitar instruccions per visitar llocs de la zona, si pot ser tenint en compte el tipus de grup. És a dir, si és un grup d’amics se’ls pot proposar activitats per adults. Si és un grup familiar serà millor tenir en compte que les propostes de llocs a visitar siguin aptes per a nens.

Per entendre millor el nou perfil de client en temps de Covid-19, podeu entrar en aquest post i descobrir una mica més.


També pot ser una bona idea decorar l’establiment amb algun toc nadalenc. En aquest post ja varem parlar de la importància que tenen els paquets de benvinguda quan l’hoste arriba a l’establiment. En definitiva, aquests marquen una diferència en la primera impressió que s’emporta l’hoste, normalment més emocional i vibrant, al veure’s ben rebuts i cuidats. Com a amfitrió podeu decidir ser més o menys extravagants, depenent de la filosofia i mode de treballar de cada un. Es pot optar optar desde la senzillesa fent un lot de nadal de benvinguda amb torrons, neules, i inclús afegir algun producte local de la zona; una felicitació nadalenca escrita a mà o un ram de nadal de la sort per a que s’ho trobin quan arribin a l’establiment. Una altra opció més atrevida és decorar la llar ja sigui amb un arbre de nadal o solament posant alguna figura nadalenca.


En relació amb la decoració serà molt important tenir en compte la neteja. Abans de la pandèmia ja era un aspecte de gran rellevància pels hostes. Ara s’ha multiplicat encara més la seva exigència i importància d’un establiment no només net sino desinfectat. De fet, actualment és un requisit fonamental per poder rebre a les persones als establiments. De manera que s’haurà de seguir els nous protocols de neteja del Covid-19 i informar als clients d’això per proporcionar-lis seguretat i confiança.


Finalment, donat que aquest any és més dificil rebre reserves de manera espontània haurà de ser el gestor el que animi als seus potencials clients a reservar el seu establiment. Per una banda, serà imprescindible l’actuació en les xarxes socials. Per suposat, l’activitat en aquests perfils és completament lliure i es pot simplement penjar noves fotos amb la decoració nadalenca per recordar que esteu oberts en aquestes dates, o bé, oferir promocions especials que cridin l’atenció a aquells que vulguin sortir de les seves cases per Nit bona.


A part d’això, serà interessant contactar amb antics clients que van quedar satisfets en el seu moment. Aquesta pot ser una bona ocasió per animar-los a que repeteixin i també a cuidar la relació amb aquest tipus de clients. Aquests poden animar-se a reservar per la confiança que proporciona un lloc conegut. Mantenir el contacte amb ells, oferir-lis descomptes per segones reserves pot ser una gran manera de fidelitzar clients de qualitat, i més encara en els temps actuals de pandèmia.


Amb tots aquests consells per acabar el desafiant any que hem viscut us desitgem a tots un feliç any 2021!

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms