Com adaptar-se a la paritat de preus amb èxit?

dimecres, 12 d’agost de 2020

Com adaptar-se a la paritat de preus amb èxit?

Què és la paritat de preus?

És el manteniment de les mateixes tarifes per un mateix producte en tots els canals de distribució online.


Quin objectiu té?

Per una banda, facilita que la reserva es faci efectiva més ràpidament ja que evita que el client es dediqui a buscar en els diferents portals on pot trobar l’habitació més barata. Cal dir que en aquest procés de cerca el client podria desconfiar de la diferència de preus, cosa que donaria mala imatge. També podria passar que durant la cerca trobi una opció d’un altre hotel més atractiva. Sigui com sigui, el resultat acabaria essent que el client no ha reservat en el nostre hotel per tenir preus dispars.

Per altra banda, permet donar la mateixa possibilitat de venta a tots els portals amb els que l’hotel està connectat i això multiplica l’obtenció de reserves. Si un canal és conscient que està venent la mateixa habitació al preu menys competitiu que la resta de canals on es comercialitza, el canal difícilment tindrà oportunitats de vendre-la. Seria comprensible que volgués deixar de vendre habitacions per aquest hotel ja que no està oferint cap benefici. I l’hotel tampoc.


Com atraure reserves directes mantenint la paritat de preus?

Tots els hotelers i gestors de propietats turístiques solen tenir com a objectiu atraure el major número possible de reserves directes ja que així promouen la seva marca i s’estalvien comissions dels canals de venta.

Hi ha varies maneres de potenciar les ventes a través de la web sense tocar els preus.

En primer lloc, incloure alguns serveis a les tarifes i que només s’ofereixin per la web. Per exemple, l’esmorçar de l’estada, wifi gratis, descompte per l’entrada a l’spa, entre d’altres opcions que no trobaran pels canals.

Una altra estratègia és crear tarifes o polítiques de cancel·lació exclusives per la web i promocionar-les via xarxes socials, emailing o altres campanyes de màrqueting.


Finalment, i molt relacionat amb l’anterior punt, vendre habitacions únicament per la web. D’aquesta manera el client es veu obligat a reservar cert producte per la web.

 

Els tres punts comentats ajuden a augmentar el trànsit d’usuaris per la web, a potenciar la fidelització del client a través de la web directa, i a més, respectant la paritat de preus amb els demés canals de distribució en els que es comercialitza l’allotjament.

Vols més informació?

Registra't per una prova gratuïta de 30 dies i comença a explorar el poder del PMS d'Icnea.

Demana una demo
demo icnea pms