El mailing o email marketing és una tècnica de màrqueting directe normalment enfocada a la visibilitat de marca, promoció, fidelització i sobretot per generar conversions de venda.
És important incorporar aquesta via de comunicació amb els clients per les possibilitats d'augmentar les visites a la pàgina web del vostre allotjament i aconseguir reserves directes.
Dins del PMS d'Icnea podeu trobar una eina de creació i enviament de circulars, que és justament per portar a terme aquesta tècnica de mailing. Aquí us deixem alguns consells per aprendre els punts clau del mailing màrqueting.
Call to action (CTA) és el botó o enllaç en el correu que es vincula amb una pàgina de destí, on hi ha el contingut d'interès perquè l'usuari el llegeixi i pugui convertir-se en un client final.
Com fer un CTA atractiu?
- Un sool CTA per tot el mail és suficient
- Sempre intenta utilitzar verbs en els CTA
- Intenta seduir a l'usuari però sense pressions
- Tria una bona ubicació pel CTA
- El diseny del CTA ha de quedar integrat en el mail
Text de "l'assumpte" és el primer que llegeix l'usuari al revisar el seu correu electrònic, de manera que és important fer un missatge llaminer i atractiu.
Com escriure un assumpte atractiu?
- Ha de ser clar i curt perquè l'usuari no l'ignori
- Ha de transmetre el motiu real del mail per no crear expectatives
- Utilitzar paraules clau
Incloure imatges en el mails. Els elements audiovisuals generen major impacte i maximitzen la comprensió. Afegir imatges de l'allotjament o del servei d'spa que voleu oferir (p.ex) fa que el possible client es faci una idea del que li pot esperar.
Com han de ser les imatges?
- Sempre han de ser imatges d'alta qualitat
- No posis dades clau només a les imatges
- L'ordre i el diseny de les imatges ha de quedar integrat amb la resta de mail
- Intenta que les imatges estiguin associades amb el CTA
Enllaçar els mails amb una landing page, que és una pàgina web dissenyada específicament per convertir visitants en leads (potencials clients). D'aquesta manera quan els usuaris reben un mail i estiguin interessats en el contingut se'ls pot redireccionar a la landing page de la vostra web i aconseguir una possible reserva.
Evitar paraules spam que els filtres antispam puguin classificar el mail directament a la safata de correu no desitjat. Algunes paraules típiques són: gratis, regal, millor preu, menor preu, promoció especial, descompte, rebaixes, oferta, clic aquí, compra, per només 50% menys, per què pagar més?, fes-ho ja, comença avui, per temps limitat, entre d'altres.