Optimització d’un anunci a Booking

dimecres, 22 d’abril de 2020

Optimització d’un anunci a Booking

Booking té la capacitat de vendre el 100% de la disponibilitat d’un establiment. Simplement perquè és un expert en l’anàlisi web i la distribució online. Ha desenvolupat algoritmes dinàmics molt òptims per posicionar els anuncis en els buscadors, i a més tenen molt estudiat el comportament de la demanda i les millors estratègies per aconseguir una conversió (que una visita acabi en venta). Així doncs s’ha convertit en una eina de confiança tant pels hotelers com pels clients.   


Dit això, creiem que val la pena fer una valoració de l’estat actual de l’anunci a Booking i revisar la seva qualitat. Resumim els aspectes més clau:


1. Contingut

Perfil de l’anunci 100% completat, marcant totes les amenities que disposi la propietat, informació actualitzada i personalitzada, coherent amb les condicions de contracte i polítiques de cancel·lació, fotos de qualitat.

2. Varietat de tarifes

Oferir una àmplia varietat de tarifes que s’adapti a diferents opcions i que pugui atraure a més clients potencials.

Per exemple, es poden oferir tarifes amb i sense règim de menjar, de manera que el client tingui més llibertat per escollir. També es poden tenir tipus de tarifes per cada tipologia d’habitació, de manera que la varietat que s’ofereix és major.

3. Comentaris

Opinions dels hostes allotjats, i com més comentaris positives millor. Tot i que les negatives també són una oportunitat per millorar la imatge de l’empresa. En aquest post podeu trobar més informació sobre com gestionar les reviews dels anuncis.

4. Millor preu

Booking.com recomana que els preus siguin competitius. A l’extranet de Booking.com, hi ha una pestanya que es diu Analytics amb informació referent al mercat i la competència on Booking.com suggereix els principals competidors de l’anunci. També el propi gestor pot definir els seus competidors..

En la situació actual del Covid-19 no recomanen disminuir preus, però si es fa que sigui d’una forma visible. Per exemple, amb el descompte Genius, publicar ofertes o fer tarifes exclusives per mòbils. Cal dir que en el moment actual els clients fan reserves a llarg termini, de manera que és important carregar preus i tarifes en els mesos d’aquest any, i sobretot, en tot el 2021 perquè així l’anunci es mostri visible en cerques a llarg termini.

5. Política de cancel·lació

Quan més flexible és la política de cancel·lació (és a dir, amb menys restriccions), més augmenta el ràtio de conversió i per tant, augmenta la visbilitat a Booking. No obstant, no s’ha de perdre de vista que al tenir una política de cancel·lació sense restriccions també pot tenir el risc de tenir moltes cancel·lacions i per conseqüència baixi la posició al canal. La millor opció seria tenir dues polítiques, flexible i estricta perquè així el client tingui l’opció de si pre-pagar una reserva o no.

6. Reserva anticipada i inventari ampli

Si l’establiment obre el calendari a 16 mesos vista, la visibilitat augmenta en el canal perquè hi ha més possibilitat de que l’anunci es mostri en cerques tant a curt com a llarg termini.

A Booking.com ofereixen dos programes que ajuden a augmentar la visibilitat. Per una part, el Programa de fidelització Genius que ofereix un 10% de descompte en les reserves del client. El canal ajuda a donar un extra de visibilitat via campanyes de marquèting i newsletters que s’envien als clients. Per altra part, el Programa Preferent que consisteix en pagar un percentatge més alt de comissió per donar-li més visibilitat a l’anunci.

Vols més informació?

Omple el formulari i descobreix els nostres productes i serveis.

Demana una demo
demo icnea pms