Un dels sector turístics que ha evolucionat més ràpid en els últims anys ha estat l’allotjament turístic. Les noves necessitats dels viatgers és el principal factor que impulsen canvis constants en el sector. A més, també han aparegut noves plataformes, canvis tecnològics que han canviat el comportament del viatger, entre d’altres factors. Tot això, d’alguna manera ha canviat el mapa del sector. Aquí us expliquem les tendències que venen per aquest any:
Actualment la demanda global s’ha tornat més exigent amb el consum de productes o serveis que respectin el medi ambient. De manera que quan volen reservar un allotjament busquen solucions sostenibles. Alguns allotjaments comencen per fer saber al seu públic la implementació de polítiques de responsabilitat social corporativa, o per instal·lar controls tecnològics que permetin reduir l’ús de l’aigua, o també, limitar l’ús de plàstics, entre d’altres opcions. D’altres opten per vendre’s íntegrament com a eco-hotels. La qüestió és cuidar aquest aspecte ja que cada vegada és un dels elements més analitzats i buscats pels viatgers
Noves tipologies de clients amb diferents necessitats per cobrir:
- Bleisure que són aquells que viatgen per feina però allarguen l’estada per aprofitar i conèixer el destí
- Sabaticals són aquelles persones que viatgen durant un període llarg de temps per desconnectar i conèixer món. És un perfil de client cada vegada més comú.
- Digital nomads són aquelles persones que no treballen des d’una oficina i tenen llibertat per treballar des de qualsevol lloc del món, cosa que els permet viatjar i veure món mentre treballen.
FOMO (Fear Of Missing Out) traduït vol dir por a no perdre’s res. Aquest moviment suposava reservar el màxim de visites, activitats i atraccions en un viatge per no perdre’s res. Ara amb el nou moviment Slo-Mo hi ha un objectiu diferent. Va de prendre-s’ho amb calma, disfrutar més de les experiències i moure’s amb transport que redueixi l’impacte ambiental.
Diferenciació d'hotels (eco-friendly, only adults, tematització …)
Quan hi ha molta oferta és interessant poder diferenciar-se per així tenir una imatge més singular i única en el mercat. Al diferenciar el teu allotjament et permet fer un exercici de coneixement més profund del teu públic (target), mirar de cuidar més les seves necessitats i ajudar a generar una major satisfacció. Per exemple, pots decidir que el teu target sigui familiar. D’aquesta manera enfoques els serveis per tots els membres de la família tenint en compte les seves necessitats. Val a dir que aquests serveis serien molt diferents si fos un allotjament de només adults.
Focus en local i autòcton
Des de fa temps que els turistes quan viatgen cada vegada tenen més interès en sentir-se com un local que no pas com un turista. De fet, hi ha aplicacions per quedar amb locals i participar en activitats amb ells. És per aquesta raó que els allotjaments han d’intentar vendre més experiències i no només enfocar-se en l’estada a l’allotjament.
Com es podria treballar amb aquestes tendències utilitzant Icnea?
En primer lloc, per tal d’enfocar-se al públic adequat cal escollir els portals de venta adequats. D’aquesta manera la comercialització de les vostres propietats estarà sempre enfocada als canals on es troba el vostre públic. Si voleu saber més sobre els tipus de canals de venta que hi ha, podeu consultar-ho en aquest
post.
En segon lloc, si oferiu serveis eco-friendly ho podeu fer saber al vostre públic a través de les descripcions de la propietat o en les plantilles de correu personalitzades.
Una altra aspecte que es pot portar a terme seria el turisme experiencial o vendre experiències extres al turista. Això fa temps que és tendència en el sector. Hi ha moltes estratègies i pràctiques segons tipus d’allotjament, ubicació, entorn, etc. Una opció és fer servir Airbnb Experience, on el mateix amfitrió pot vendre experiències. Amb això l’anfitrió pot afegir els links dels anuncis d’experiències d’Airbnb i així ajudar a millorar l’experiència del turista aconseguint més ventes. Això es pot fer en un text de la nostra extranet d’hostes o en una plantilla de correu personalitzada segons propietat.
Finalment, la implementació de les noves tecnologies per facilitar la gestió de l’allotjament. Per exemple, una aplicació intel·ligent que es diu Lock-Up permet tenir panys electrònics. Aquesta aplicació envia una clau intel·ligent al mòbil de l’hoste perquè accedeixi a l’apartament des del seu mòbil. Un altre exemple diferent seria PriceLabs, una eina que gestiona els preus mitjançant algoritmes que estudien els esdeveniments locals, la disponibilitat i la demanda. A Icnea poc a poc estem fent integracions perquè podeu fer ús d’aquestes aplicacions intel·ligents des d’una única eina, Icnea.