Com vendre extres a l'hoste per incrementar la facturació?

dimecres, 20 de novembre de 2019

Com vendre extres a l'hoste per incrementar la facturació?

Us donem algunes idees per fer up-selling i cross-selling amb l'ajuda d'Icnea!


Els conceptes up-selling i cross-selling són tècniques per incrementar la facturació d'un negoci. 'Up-selling' és per oferir al client un producte o servei similar però més avançat i sofisticat. En canvi, 'cross-selling' és per oferir un servei complementari al producte principal. Un exemple en el sector del turisme seria el següent: un client reserva una habitació estàndar i, a continuació se li ofereix la possibilitat d'una habitació deluxe (up-selling, producte similar). Però també s'aprofita l'ocassió per oferir mitja pensió durant tota la estada (cross-selling, producte complementari).



És important que aquestes vendes adicionals no només augmentin els beneficis i millorin el revenue de l'hotel sino que també aportin un valor afegit pel client. D'aquesta manera millora l'experiència del client, supera les seves expectatives, millora la imatge de l'allotjament, genera confiança, incrementa la fidelitat del client i ajuda a la captació de nous clients. En definitiva, es crea un cicle molt positiu per totes dues parts.

Com es podria aplicar utilitzant Icnea?

Una bona eina és l'extranet de l'hoste. A través d'aquesta extranet es poden introduïr textos on es venguin serveis adicionals de l'allotjament, com per exemple paquets de d'activitats, serveis de transfers, early check-in o late check-out, compra d'entrades, servei de reserves per restaurants, entre d'altres.

Una altra opció seria utilitzar Airbnb Experiences, on el mateix anfitrió de l'apartament podria vendre experiències. Amb això, l'anfitrió podria afegir els links dels anuncis d'experiències d'Airbnb en un text de l'extranet de l'hoste i així ajudar a millorar l'experiència del turista aconseguint més vendes.

Cal dir que això també es pot fer servir amb les plantilles de correu personalitzades en el mateix PMS. De manera que en lloc de mostrar aquests serveis adicionals via l'extranet de l'hoste, es farà enviant un correu desde la reserva del client utilitzant les plantilles de correu personalitzades que tingueu configurades en el programa.

En conclusió, l'up-selling i el cross-selling són estratègies que ajuden a aconseguir més vendes, i l'avantatge principal és que aquestes vendes poden ser totalmente personalitzades. Aquestes tècniques de màrqueting serviràn per augmentar els beneficis de l'allotjament i a més millorar l'experiència del client.

Vols més informació?

Registra't per una prova gratuïta de 30 dies i comença a explorar el poder del PMS d'Icnea.

Demana una demo
demo icnea pms