Tard o d'hora el terme channel manager arriba a les oïdes dels ocupats propietaris de les agències d'apartaments turístics. Però, és realment necessari? És tan útil com tothom diu?
Si mirem al nostre voltant, tots els nostres competidors ja l’estan utilitzant o estan un pas per davant de nosaltres preguntant-se: quin channel manager és el millor?
Comencem pel principi: què és un channel manager?
Els channel managers s'utilitzen per gestionar diferents canals de distribució en línia a través dels quals una agència lloga els seus apartaments, com Booking.com, HomeAway or Airbnb. Avui en dia, pots gestionar i supervisar la teva agència amb una sola eina i en temps real! Les tarifes, els preus o la informació de cada propietat, per nomenar algunes característiques, poden ser transmeses a cada canal perquè aquest actualitzi les seves propietats ja publicades.
Estem d'acord que amb això ens estalviem el enutjós procés de repetir una vegada darrera l’altra el mateix en cada canal. Però, d'altra banda, els channel managers no semblen molt barats i tendim a pensar que el cost no val la pena.
No obstant això, com tots sabem l'iceberg sol ser molt més profund del que percebem en la seva punta, i si tens una agència sabràs que és molt més complex que això. Les agències treballen amb canals però també amb propietaris i no tots els propietaris són iguals en quant a l'acord establert i / o el tipus de col·laboració. Els anuncis poden, o més aviat haurien de, ser diferenciats segons el canal. I el posicionament hauria de ser estudiat al detall per no perdre rellevància durant la cerca. Les factures, les tasques diàries com la neteja o el manteniment, o la comptabilitat també han de ser preses en compte i no ser deixades de costat.
Com pots veure, hi ha un munt de problemàtiques que s'han de tractar i que ens porten a la següent pregunta, un cop hem decidit que necessitem un channel manager. Què hauria d'influir en la meva elecció respecte a tots els channel managers que hi ha? El preu és la primera variable que és presa en consideració, seguida de la fiabilitat del producte, les solucions (o característiques) que ofereix i, finalment, per què no, la seva popularitat.
Disminueix la teva càrrega de treball, simplifica-la i aconsegueix que la teva agència despunti enfront dels teus competidors escollint el channel manager adequat.
En general, es demana una quantitat fixa en el moment de signar el contracte, i posteriorment una comissió per cada reserva que nosaltres no demanem. T’oferiran diferents funcions per facilitar el teu treball diari, nosaltres t'oferim més. A més, no tots els channel managers ofereixen sincronització amb tots els canals, nosaltres investiguem i si és una necessitat comuna establim una nova connexió només per a tu.