El turista nacional és el nou client d'aquest any. No és la primera vegada que el rebrem però si serà la primera vegada que sigui el nostre client principal. Sense adonar-nos el target dels lloguers vacacionals ha canviat contundenment. Per tant, ara l'estratègia enfocada a atraure al turista internacional es modifica per atraure al turista nacional.
Quins aspectes de l'estraègia de marketing es tenen que canviar?
1.Avantatge competitiu o servei diferencial
Els clients nacionals ja coneixen els avantatges del nostre clima i de la nostra cultura gastronòmica. Per tant, vendre la zona no té per què ser el més important. Encara que si pot ser igualment positiu recomenar llocs destacats de la zona o característics per alguna especialitat culinaria.
Però els aspectes més clau seràn els serveis extra que pugui aportar l'establiment i que el facin diferent.
Per exemple, una granja ecològica a prop de la casa rural i que puguin comprar productes a preus especials per ser hostes. Un altre exemple és tenir adaptat l'accès per persones amb movilitat reduida. I un altre també pot ser la disposicó d'un jardí privat amb piscina.
Si hi ha alguna part de l'espai que s'hagués d'adaptar o redisenyar per aconseguir aquest rasge diferencial us animem a que valoreu l'opció de fer-ho per les oprtunitats que s'obren de rebre a més clients.
2. Anunciar-vos per les xarxes socials
L'eina estrella que està prenent cada vegada més importància i abarcant més grups de gent és Instagram. Aquest per l'ús diari de casi 1.000 millons d'usuaris és la que permet tenir més oportunitats de visites constants. Però és una recomenació general, cada anfitrió pot escollir altres opcions que s'adaptin al seu negoci.
En termes generals, el primer pas és tenir un compte empresarial i la informació de perfil (foto, nom de la vivenda, breu descripció) ben comunicada.
El següent pas és pujar contingut de forma regular i sempre seguint un mateix estil o format amb el que l'anfitrió/agència es senti còmode. Això crearà una identitat de marca i una personalitat que ajudarà a ser vistos pels usuaris o futurs clients.
El contingut es pot fer, per una part, via els posts o noticies que són per penjar fotos i videos, i que apareixeràn en les publicacions del perfil. Per altra part, via stories o les històries que està pensat perquè sigui una manera més informal de penjar contingut ja que només és visible durant 24 hores.
Un altre consell important és adjuntar sempre l'ubicació en les publicacions o stories. Doncs això ajuda a redirigir l'usuari al vostre perfil i així generar més visites i possibilitat de ventes.
Per últim, interactuar amb els usuaris. Això permetrà que se us vegi com un perfil actiu i repercutirà positivament al posicionament.
3. Adapta els preus al calendari nacional
Les dates de possibles ponts i festius poden ser dies de més interès, i per tant, ajustar els preus a la demanda serà fonamental. Relacionat amb això es pot aprofitar l'oprtunitat per oferir descomptes en aquest dies destacats i així incentivar a reservar.
4. Condicions de reserva i restriccions d'estada
Els turistes nacionals reservaran un establiment amb molta menys antel·lació que un grup internacional que necessita més temps per plannificar el transport i logística fins arribar al destí. És per això que donar facilitats com descomptes last-minute i/o adaptar les polítiques de cancel·lació perquè siguin més flexibles pot ajudar a acollir a més clients com aquests.
A més, s'ha de considerar que les estades poden ser més curtes que la dels extranjers. Per tant, serà interessant revisar que les estades mínimes del calendari no siguin molt estrictes i s'ajustin als temps d'aquest tipus de client.