Feia ja temps que tenia ganes de fer aquesta entrevista.
Xavier, el CEO d'Icnea, un dels PMS amb més penetració al mercat espanyol, és una d'aquelles persones que transmet tranquilitat perquè sap el que està fent i perquè coneix la indústria de l'A a la Z. Perquè aquesta és la seva passió i posa els 5 sentits perquè el seu software porti el màxim valor als seus clients i cobreixi les noves necessitats que van sorgint al mercat.
Així que amb l'excusa de que Doinn ha concluit la integració de l'API d'Icnea, he aconseguit robar-li uns minuts de la seva apretada agenda perquè ens expliqui una mica del per què va sorgir la idea i la seva visió sobre el panorama actual del nostre sector.
Noelia:
Xavier, mil gràcies pel teu temps. Un honor poder entrevistar a una referència en el sector com tu.
Xavier:
Soc jo que agraeixo la teva amabilitat i l'opotunitat de poder presentar-nos para conèixens millor.
Noelia:
Utilitzare de guia per aquesta entrevista el Cercle dorat de Simon Sinek i les seves 3 preguntes clau: què és Icnea, com feu Icnea i, el més important, per què els gestors de vivendes turístiques porten molts anys treballant amb Icnea, quin valor porteu a la indústria.
Xavier:
Icnea provee d'un grup empresarial familiar de Figueres, al nord de Catalunya, amb interessos en el sector turístic ja a l'any 1961 i en el sector informàtic desde 1978. Entre els seus projectes més destacats van ser el Software de Gestió pels Jocs Olímpics de Barcelona 92. Per especialitzar-se en la generació de negoci per internet, i especialment en el sector turístic, es va fundar Icnea a l'any 2001.
Desde l'inici Icnea va apostar per crear una aplicació de gestió de reserves fàcil, intuitiva i que resolgués les necessitats professioanls de les vivendes vacacionals de forma competitiva. Sempre intentem apostar per connectar-nos amb altres operadors del mercat, de manera que desenvolupem el nostre propi Channel Manager i també un conjunt d'integracions a sistemes de portes intel·ligents, sistemes de pricing, sistemes de lectures de passaports, sistemes de control sonor, terminals de cobrament per targetes de crèdit i empreses de serveis, com Doinn. La nostra opinió és que amb aquestes col·laboracions millorem la competitivitat dels nostres clients, que és el nostre principal objectiu.
Les nostres solucions no només incorporen els nostres conèixements del sector, sinó també el dels nostres clients. Periòdicament celebrem en ciutats diferents reunions de treball amb els nostres clients en les que presentem novetats sobre els productes i serveis que oferim. Però també, i és el més important d'aquestes reunions, debatem entre tots quines millores podem incoporrar a les nostres solucions i cap a on es dirigeix el mercat per poder anticipar-nos a les necessitats que aniràn sorgint.
Potser aquest fet, que els nostres clients ens vegin propers, receptius a les seves necessitats, i que continuament incorporem suggerències i necessitats que ells ens plantegen, sigui una de les claus que ens diferèncien en el mercat.
Noelia:
Sense dubte, estem vivint temps durs i sense precedents. Sé que heu fet grans esforços en els últims mesos tant per ajudar als vostres clients com per mantenir a l'equip. Com veieu el vostre sector a mig termini? Com esteu vosaltres com a empresa?
Xavier:
Des del primer moment de la pandèmia, i coincidint amb la reorganització per treballar amb remot, vaig demanar al nostre personal fer un esforç molt especial en un temps tan convuls. Esforç en mimar als nostres clients, ajudar-los en tot el que necessitessin per superar les difucltats, en connectar amb més canals de reserva, en automatitzar més processos.
Hem estat organitzant webinars de temes que han interessat. No només s'han fet sobre la nostra aplicació sinó també sobre les noves maneres de treballar que la pandèmia ens està imposant. Entre elles les noves necessitats de neteja, webinar que vam fer amb Doinn i que va tenir una molt bona acollida entre els assistents.
Hem desenvolupat noves APP per efectuar els check-in online i reduïr el contacte físic al mínim. Hem desenvolupat sistemes de cobrament automatitzat per targeta de crèdit per simplificar el treball administratiu.
Les nostres prioritats han estat reorganitzades amb un doble objectiu: com podem ajudar als nostres clients a obtenir més reserves, i com podem reduïr els costos d'operació en la gestió de les reserves. És fàcil veure que ambdos objectius tenen un denominador comú que és el de maximitzar la rentabilitat dels nostres clients.
Noelia:
Mil gràcies per compartir la teva visió Xavier. Encara que ens costi creeure-ho, sortirem d'aquesta i a més, més forts.
Pels clients que tenim en comú, aquesta integració significa que ara en dos clics es crea el perfil de totes les vostres propietats i s'automatitzen les sol·licituds de neteja, bugaderia, lloguer de llençols i check-ins que necessites, sincronitzan els calendaris.
Recordar que tots els nostres serveis estàn certificats i que estem a més de 300 ciutats perquè puguis gestionar vivendes de manera remota, aprofitant tota l'oportunitat de crèixer en aquests temps difícils.
- Fer login a Doinn (per primera vegada)
Després del teu registre a Doinn, clica en el botó “Integrar PMS”
- En la part superior dreta tria l'opció Integracions
- Tria l'opció d'activar Icnea
- Sol·licita les credencials a Icnea per activar la integració
Passos a Icnea
- Sel·leccionar plataforma Doinn i Afegir propietats
- Copiar el codi generat a Doinn
Doinn rebrà totes les tasques associades a Icnea La integración està llesta!
Les teves propietats i serveis seràn sincronitzats automàticament. A partir d’avui tindràs les propietats lletes pels hostes amb un sol clic. Si prefereixes que l’automatització sigui total sense necessitat de confirmació, si us plau envians un correu a:
integrations@doinn.co