Gestionar amb èxit un anunci pel lloguer de curta estada és una tasca que pot consumir molt de temps. Les neteges, la comunicació amb els clients, l’entrega de claus, la bugaderia. Les tasques comencen a acumular-se. Gestionar tots aquests aspectes només per una o dues propietats pot ser factible però requerirà molt de temps. Si pel número de propietats augmentés la feina es convertiria en un repte enorme. En aquest cas, seria necessari comptar amb un suport operatiu, sino ens trobariem sumergits en un llistat de tasques pendents indefinit.
Aquest suport es pot obtenir confiant la gestió integral o parcial a professionals del co-hosting cosa que permet estalviar temps i a la llarga, guanyar encara més.
Com un amfitrió pot fer crèixer el teu negoci?
MÉS PROPIETATS AMB EL MATEIX ESFORÇ
Si es preveu que augmentarà el número de propietats a gestionar potser amb l’ambició de substituir el mètode de treball tradicional, la millor solució serà buscar el suport amb un co-amfitrió.
Quan decidim afiliar-nos a un co-amfitrió per ajudar a millorar la gestió de les propietats, aquestes han de garantitzar al menys un dels següents serveis:
- Actualitzar els calendaris i aplicar estratègies de preus
- Servei de neteja
- Manteniment de la propietat
- Comunicació amb el client
- Gestió de les arribades
- Optimització de l’anunci
- Gestió online
Existeixen llocs que ofereixen amfitrions professionals, com Cohostmarket.com, els quals ofereixen el servei d’unir a les persones justes on i quan es necessiten amb total seguretat.
En primer lloc, en el cas de Cohostmarket, cada amfitrió ha de superar una verificació que garantitza la seva fiabilitat abans d’inscriure’s.
En segon lloc, en el cas de Cohostmarket, cada co-amfitrió ve avaluat a través d’un sistema de comentaris resumits en una puntuació d’estrelles.
És possible contractar a un co-amfitrió perquè ajudi a la gestió de qualsevol aspecte, ja sigui de la neteja, jardineria, manteniment o respondre a un missatge d’un client.
Si es vol també hi ha anuncis de co-amfitrió que s’ofereixen per una gestió integral de les propietats. De manera que, en el cas, també es pot delegar la gestió completa, relaxar-se i percebre un fixe estable a través de les propietats.
MENYS ESTRÉS
Si alguna vegada heu vist una propietat destinada al lloguer de curta estada coneixereu segurament la quantitat d’estrés que comporta. Inclús quan les coses van segons el previst, gestionar constantement propietats tots els dies de la setmana, matí i tarda, pot ser cansat i estressant.
Un problema comú entre aquells que gestionen més d’una propietat en lloguer turístic és que després d’un temps acaben consumits pel ritme de treball. Quan el número de propietats a gestionar creix, i el projecte comença a ser més dificil de dirigir, es tendeix a perdre el control. Això sol passar quan comencen a arribar algunes crítiques negatives i disminueixen les reserves.
Contractar a un professional de co-amfitrió pot per tant treure una mica de pes quan es delega la gestió de la comunicació, una tasca que requereix atenció les vint-i-quatre hores i set dies de la setmana. Comprensiblement, si ens trobem en una situació límit, la qualitat de la comunicació es podria veure afectada passant d’un to cordial a un menys amable. Llavors, per què no comptar amb una mica d’ajuda?
Tots els hostes desitgen ser tractats com si fossin especials, així que si esteu sols i al limit d’una crisi de gestió, podria ser un bon moment per confiar en un co-amfitrió professional.
CONSELL PROFESSIONAL
Estar acompanyat d’una figura professional amb experiència pot ser molt útil sobretot per evitar errors que a vegades desemboquen en pèrdues econòmiques. Els co-amfitrions han vist i escoltat de tot quan es tracta de lloguer vacacional de curta estada, de manera que sense dubte són un bon recurs de referència per les diferents situacions.
Confiar en un co-amfitrió que té accés al software de gestió de preus, per exemple, pot ser un gran avantatge ja que poden ajudar a crear estrategies de preus i multiplicar els beneficis a mig i llarg termini. El mateix seria quan es tracta de l’optimització dels anuncis per mantenir els resultats més alts possibles a les cerques.
TRENCAR LA BARRERA DEL IDIOMA
Contractar a un co-amfitrió professional que domina varis idiomes sense dubte pot marcar una gran diferència augmentant el número de reserves per part d’hostes extrangers.
El xinès i l’espanyol són dos dels quatre idiomes més parlats en el món, de manera que contractar a un co-amfitrió que coneixis algun d’aquests dos aportaria un gran avantatge. A més, el co-amfitrió podria evitar l’ús del dubtós sistema de traducció automàtic que trobem a internet i comunicar-se amb l’hoste en el seu mateix idioma sense dificultats. En aquests casos, els hostes tindràn més la impressió d’estar “a casa encara que fora de casa” i deixar més fàcilment reviews positives.
Hi haurà reviews en diferents idiomes garantitzant una millora del posicionament quan el potencial client faci cerques de disponibilitat i les reviews que trobi sigui del seu idioma. Per exemple, una review d’un client xinès, escrita en xinès, farà aparèixer l’anunci a una millor posició en els cercadors quan un altre xinès faci una cerca desde Xina. És a dir, una bona review en xinès atraurà a més clients xinessos.
Aquest efecte bola de neu tindrà un impacte particularment positiu en el número de reserves rebudes de turistes extrangers i ajudarà a fer crèixer encara més ràpidament el projecte.
VAL LA PENA CONTRACTAR A UN CO-ANFITRIÓN?
El cost d’assumir un co-amfitrió professional varia molt en base a la quantitat de propietats i les tasques que es volen delegar. Generalment els co-amfitrions volen un percentatge de les reserves però també pot ser que solicitin un import fixe.
Per exemple, el cost de contractar a un co-amfitrió per una gestió integral pot variar entre el 20-30% de les reserves. Després, a més de la comissió, es poden afegir alguns extres com els llençols i les tovalloles.
Llavors, val la pena? Si, i tant!
Una propietat gestionada per un co-amfitrió professional garantitza l’augment dels beneficis fins a un 150% respecte a qui la gestiona un sol i sense experiència. Això es deu principalment als coneixements d’optimització dels anuncis i les estratègies de preus, però també a la seva experiència en el camp.
A més, els propietaris podràn estalviar-se més de 50 hores a la setmana i dedicar aquest temps a millorar l’estructura de l’empresa per generar encara més beneficis, o disfrutar una mica del propi temps lliure. No sembla mala idea, no?